Driv-Krafta

Postet av Driv Idrettslag den 9. Feb 2007

Driv-Krafta nr 1/07 har nå kommet og distrubieres i disse dager. Der kan du blant annet lese om disse sakene: Intervju med Henning Hagen. Skijentenes NM gull i stafett. Årsmøtereferater fra flere av gruppene og mye mer...

Veien videre – Henning Hagen tenker høyt

I forrige utgave utfordret Aage Rustad en yngre drivkraft, Henning Hagen, til å si noe om veien videre for Driv. Henning tok utfordringen på strak arm, og her bringer vi videre de tanker han har om dette.

- Men aller først: Hvem er Henning Hagen?

- Jeg er en ung mann på 41 år som har hatt glede av Drivs eksistens i nesten 40 av dem, er gift, har tre barn i skolepliktig alder og er rektor på Mjær Ungdomsskole.

- Hva har vært dine hovedinteresser på idrettsfronten?

- Det har vært fotball, langrenn og hopp. Jeg begynte på puslinglaget, som den gruppa for de yngste fotballspillerne het den gang, med Øystein Gamlem som trener, og det var han fra jeg var 8 og helt til jeg var16 år. Stabilt, trygt og godt. Det ga mye idrettsglede. I kombinert kom jeg et stykke på vei: Jeg fikk en 4. plass i junior-NM og var blant de seks beste i 14 - 18 års alder. Aministrativt har jeg hatt verv i skigruppa, vært hjelpetrener i fotball og jobbet litt med anleggene i laget.

Les hele intervjuet i Driv-Krafta.