Krise i Driv!

Postet av Driv Idrettslag den 28. Mar 2008

Etter årsmøtet torsdag 27. mars er Driv i samme situasjon som Enebakk IF. Det er ingen som vil påta seg sentrale verv i Arbeidsutvalget (AU), noe som i verste fall kan føre til nedleggelse av DRIV!

Årsmøtet kom imidlertid frem til en ordning som sikrer drift til ekstraordinært årsmøte avholdes 29. april kl. 19.00 på Mjær ungdomsskole. Den avgåtte leder Kjell Hovde har sagt seg villig til å fortsette frem til dette møtet, det samme har kasserer Kate Berger og styremedlem Morten Ramdahl. Innen den tid håper laget på å løse problemet, men det krever at medlemmene stiller opp og tar ansvar.

Valgkomiteens leder Even Ungersness har spurt utallige kandidater til vervene leder, nestleder, sekretær, kasserer, 2. styremedlem, og 4. styremedlem uten å få et eneste ja. I tillegg mangler det folk i komiteer og ikke minst valgkomiteen som ingen vil være med i! Det sier sitt.

Førstkommende tirsdag, 1. april, vil det bli avholdt et ekstra Hovedstyremøte, hvor man vil søke å finne løsninger på bemanningsproblemet. Det betyr en ny spørrerunde blant foreldre og andre om å ta i et tak for Driv slik at vi unngår nedleggelse med de katastrofale følgende det får.

Har du lyst og ikke minst en mening om at Driv er et godt tilbud til barn og unge i nærmiljøet, bør du gjøre noe med det. Ta kontakt med en i Hovedstyret og tilby din tjeneste. Er du ikke medlem, så er det den minste ting å få orden på.

Det er viktig at vi er optimister nå og ikke gi opp! Du vil vel ha et Driv i fremtiden DU også!